Sunday, June 19, 2011

Utusan Cuba Bermain Api.. Kaitkan Agama Dengan Pengganas.

Utusan cuba mengaitkan sekolah agama dengan keganasan , Ini cukup parah untuk umat islam di malaysia dengan mengambarkan keadaan yang amat membahayakan umat islam di tanah air sendiri..

Ada pihak yang memandang serong keatas sekolah-sekolah agama islam dalam negara kita ini . Ia mencerminkan sifat anti islam dengan sesuka hati melebel sesuatu yang bakal meningkatkan kemarahan umat islam.

Sungguh biadap mereka ini . apa mereka ingin cuba bermain api .. Kurang ajar siapa punya agenda yang cuba memburuk-burukan agama kita .

Belum lagi habis kemarahan terhadap karikatur yang biadap yang di keluarkan oleh Utusan ditambah lagi dengan sewenang-wenang melebel keganasan terhadap sekolah agama...

Kami pohon kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom supaya menggambil tindakan tegas terhadap dajal-dajal ini...

Tiada sekolah agama di negara ini rekrut pelajar sertai JI
YAN 19 Jun
– Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, tiada sekolah agama atau maahad swasta di negara ini secara langsung merekrut pelajar untuk menyertai kumpulan militan Jemaah Islamiah (JI).

Beliau berkata, sebenarnya yang berlaku ialah kumpulan berfahaman ekstrem dan berasaskan ideologi pemimpin militan seperti JI sentiasa bergerak untuk menyerap masuk ke dalam sekolah-sekolah ini.

"Kita pasti dari maklumat yang diterima aktiviti ini berlaku bukan atas nama sekolah atau maahad tetapi memang wujud orang atau kumpulan yang berusaha meresap masuk mempengaruhi pelajar.

"Kumpulan ini sering menggunakan agama bagi merealisasikan matlamat mereka dan sebab itu Islam dikaitkan dengan keganasan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini semasa diminta mengulas laporan akhbar mengenai sebuah maahad swasta di Malaysia yang dikesan cuba merekrut belia menyertai kumpulan militan.

Beliau berkata, polis, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Jabatan Agama Islam negeri-negeri sentiasa memantau kegiatan JI dan kumpulan militan lain yang cuba meresap masuk menyebarkan fahaman ekstremis mereka ke maahad di negara ini. – Bernama

No comments:

Post a Comment