Monday, January 16, 2012

Parasit Hasan Ali Dimata Kami..?

Bukan setakat Datuk Dr Hasan Ali sahaja termakan bisikan media umno malah mufti pun terpedaya dengan bisikan tersebut .. Berita yang sampai atau berita yang mereka baca dengan tanpa siasat terlebih dahulu bahawa adakah berita itu benar atau telah ditokok tambah oleh media yang cuba menanam persepsi buruk kepada D.S Anwar Ibrahim supaya ia akan diterima oleh rakyat umum kerana serangan bertali arus telah di rencanakan sehingga menjadi buah mulut setenggah rakyat untuk mengetahui perihal mangsa yang di tujukan supaya kepercayaan terhadap beliau luntur dan sokongan yang beliau dapat selama ini berkurangan dari hati rakyat. cerita itu atas tujuan yang tertentu supaya mereka boleh mencapai matlamat mengekalkan kuasa dengan cara yang telah dipelajari dari penjajah iaitu pecah dan perintah ..


Maka dalam hal ini siapakah Parasit itu dari pandangan kita ? Kita lihat juga Hasan Ali tidak bersabar dan dia sendiri yang bertindak keterlaluan terhadap parti yang telah di persetujui didalam muktamar terdahulu bahawa kepentigan parti perlu di utamakan untuk menjatuhkan pemerintahan yang tidak berjiwa rakyat yang melampaui kepentingan sendiri dari kepentingan rakyat umum dalam pembahagian harta kekayaan negara yang sewenang-wenangnya telah dinodai dengan ketirisan dan rasuah yang beleluasa hingga merugikan berbilion ringgit wang rakyat yang sepatutnya digunakan atas tujuan kepentingan rakyat telah hilang tanpa ada rasa bersalah . Adakah Datuk Dr Hasan Ali terlepas pandang akan tuntutan menegak kan keadilan itu tuntutan Islam ..?


” Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan akan kebenaran, dan janganlah sekali-kali kebencian kamu terhadap satu kaum itu mendorong kamu tidak berlaku adil, hendaklah kamu berlaku adil ( kepada sesiapa jua ) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah maha mengatahui dengan mendalam apa yang kamu lakukan “ Al-Maidah:8


Seharusnya kita bersatu menumbangkan kebatilan dan menegakan kebenaran supaya ia mudah merialisasikan hasrat dan dasar parti untuk di penuhi dalam kita memperjuangkan Islam sudah pasti ada kesabaran dan kecerdikkan untuk menempuh jalan yang penuh ranjau dan duri .

PAS sendiri takakan mampu menjayakan usaha untuk memberi dan membebaskan rakyat dari dibelenggu ketidakadilan sistem yang merugikan rakyat dan membebankan rakyat selama ini . Hutang negara semakin bertambah dalam masa yang sama kekayaan negara dinodai dengan sikap rakus yang membawa rakyat dalam dilema untuk menuju kearah dunia yang semakin mencabar dan memenatkan untuk menampung kehidupan seharian yang kita terus beruhasa beterusan namum dalam masa yang sama wang rakyat di selewengkan secara berterusan sesukan hati . Itulah sekiranya terlalu banyak golongan professional dalam kepimpinan parti tanpa ada sifat takwa boleh melemahkan parti untuk terus berjuang kearah menuju pencapaian yang termaktub di dalam dasar parti .

Golongan parasit ini mungkin dari golongan yang berebut untuk mendapat jawatan tertinggi dalam parti dan kerajaan .. Bermakna sudah ada dalam parti ini mendahului matlamat diri dari matlamat dasar parti yang di sokong dikalangan pimpinan dalam muktamar tempoh hari , kenapa tidak menolak dari awal setelah disetujui bersama..?

Ini mencerminkan Datuk Dr Hasan Ali telah terpedaya dengan bisikan pihak lawan yang cuba memecah belah Parti Pas dan PR untuk memecah belah dari dalam parti ini. Kenapa dia boleh bersabar dalam 15 tahun terdahulu dan sekarang sudah hampir kepintu putra jaya baru nak melompat-lompat . Sebab dulu PR masih belum ada dan beliau sendiri belum ada jawatan dalam kerajaan negeri dan ketika itu pihak lawan memerintah negeri dan pengaruh mereka kuat . Sekarang sudah lain ketika kita lemah tiada siapa yang nak hampir kita , Apabila kita sudah kuat setelah kita bersatu dengan kekuatan yang lain maka kekuatan bertambah yang bakal menegelamkan keangkuhan musuh , Baru ada resepi baru dari kalangan lawan .. maka sesepi ini semata-mata untuk mecedapkan mereka bukannya kita. Maka adalah dikalangan kita teperdaya dek kerana rasa kesedapan telah dirasai dengan masa yang sama kekuatan diri kurang . Maka terhasilah lebih sudu dari kuah ., Pandangan sendiri dirasai lebih baik dari pandangan jamaah.., Beria-ia menegak benang yang basah ..,

Pemecatan terhadap beliau sudah pasti akan disukai oleh pihak lawan kerana ingin menjadikan salah satu model pilihan raya akan datang .., Tetapi dalam PAS pemecatan ini bukannya asing atau benda baru malah President PAS pun pernah di pecat atas tidak mematuhi dasar dan peraturan parti yang telah dinasihati berulang-ulang kali trlebih dahulu namun masih berdegil , Maka pemecatan adalah jalan terbaik untuk meredakan ketegangan dalam parti .


Apakah kita lupa sejarah peperangan Uhud..?

1 comment:

  1. Memang ramai yg 'termakan' umpan yg dihidang oleh Utusan Malaysia dan tv3 ni..Kawan2 aku pun sama nyaris terpedaya dengan bisikan musuh..Bila solat jemaah bagi imam sorang baca kuat dah la, makmum dok sibuk nak baca kuat2 buat apa, ganggu jemaah nak kuysuk.

    ReplyDelete