Friday, January 6, 2012

Pakatan Rakyat Perlu Bersedia Dengan Tokoh PM Baharu Ganti Datuk Seri Anwar. .

Dalam kita menghitung hari menantinya tarih JAN 09 dikalangan rakan-rakan baik PR mahupun BN rata-rata mengeluarkan pendapat yang sama berkenaan kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam isu kes Liwatnya banyak yang berpendapat D.S Anwar akan ke Penjara .





Kerana beliau orang yang bertanggungjawab bagi menyatukan Pakatan Rakyat , Dan Pakatan Rakyat telah memberi beliau peranan utama bagi tunggak kekuatan dikalangan parti komponan PR. Oleh kerana tanggungjawab berat dan juga sering kali namanya di sebut-sebut sebagai Perdana Menteri Malaysia baharu dari Pakatan Rakyat sekiranya Pakatan Rakyat mendapat mandat dari rakyat setelah menang dalam pilihan raya umum nanti. Dari itu beliau telah menjadi perhatian lawan dan kawan , maka tekanan demi tekanan telah berlaku terhadap beliau namun pakatan Rakyat masih leka dan lambat untuk bertindak supaya menaikan atau mempopularkan pelapis atau orang dari kalangan parti komponan pakatan rakyat yang lain supaya memberi ruang dimana tidak hanya Datuk Seri Anwar sahaja yang menjadi kekuatan pakatan rakyat , malah banyak lagi perlapis dari kalagan parti komponan pakatan rakyat yang menjadi calon Perdana Menteri Malaysia yang baharu dari kalangan parti PR dan sebagai rujukan dikalagan parti -parti Pakatan Rakyat lain supaya menjadi lebih kuat dan lebih kukuh ... Dan ia juga mengurangkan serangan terhadap Datuk Seri Anwar dalam arena politik beliau .. Namun sekarang kita lihat hanya Anwar sahaja yang mereka serang bertubi-tubi hingga beliau menjadi bertambah sebuk atau disebukan dan tertekan sehingga beliau berulang kali naik turun mahkamah ,bertahun-tahun lamanya dengan berbagai-bagai kes seolah-olah cuba mematikan watak hero dalam babak film . Apakah pakatan rakyat masih tak kukuh hingga masih bergantung kepada Datuk Seri Anwar sehingga kepintu penjara. barangkali pakatan rakyat masih tidak mampu untuk berdiri sendiri setelah D. S Anwar tiada dalam parti . Sudah hampir satu penggal pakatan rakyat masih belum membuat persediaan sekiranya D.S Anwar tiada dalam parti pakatan rakyat tiada siapa yang mampu untuk mengambil alih kepinpinan utama dikalangan parti-parti pakatan rakyat itu sendiri . Barang kali perjuangan pakatan rakyat hanya untuk D.S Anwar Ibrahim sahaja , bukan untuk rakyat..?
Sudah tiba masanya Pakatan Rakyat perlu ada ahli kebinat sendiri dari kalangan pakatan rakyat yang telah disetujui oleh semua pemimpin pakatan rakyat . Siapa ketua umum pakatan rakyat dan timbalan ketua umum pakatan rakyat seperti mana sekiranya pakatan rakyat menang atau masih kalah..

barulah kukuh parti tersebut . sebuah organisasi yang besar supaya musuh susah untuk memecah belah ikatan yang di hasratkan oleh rakyat .
sebabnya sekiranya beliau bukan dari kalangan musuh dari parti BN sudah pasti kes ini tidak akan menjadi sebesar seperti mana yang kita ketahui..

No comments:

Post a Comment