Thursday, January 5, 2012

Kehancuran Konspirasi Jahat Akan Menemui Jalan Mati.

Apa sahaja cara dan idea untuk melemahkan kesatuan yang tertegak dari hasrat rakyat sudah pasti akan menemui jalan buntu , kerana kebangkitan rakyat semakin membuak-buak dari bahang kebangkitan negara-negara timur tengah, yang sudah mencapai impian mereka untuk menumbangkan kekejaman yang mereka rasakan tidak membawa keadilan dan kesenagan untuk rakyat jelata , kekayaan yang terdapat di negara mereka sebelum ini hanya berlegar di kalangan golongan bangsawan semata-mata walaupun negara mereka kaya dengan hasil bumi .. mereka mula menumbangkan pemerintahan kuku besi dengan menyatukan suara hati rakyat bawahan dan pertengahan dalam memperjuangkan hasrat mereka supaya bebas dari tekanan hidup yang menyukarkan dan system yang berat sebelah.
Apa yang kita lihat di negara kita ini dikalangan kebanyakan rakyat sudah pasti tidak akan menggunakan evolusi jalanan yang membawa kepada kejatuhan pemerintah dan juga mengakibatkan kematian rakyat . Kita masih ada ruang dan peluang untuk berevolusi dan berefomasi secara demokrasi yang menjadi amalan kita didalam negara kita yang tercinta dengan menjatuh atau menaikan mana-mana parti yang dikira mampu membawa perubahan besar dalam semua system yang kita laluai supaya lebih adil dan saksama .
Sekiranya permainan politik kotor cuba dimainkan oleh mereka yang tamak dan kejam untuk menjatuhkan mana-mana pemimpin yang rakyat cuba untuk memberi laluan supaya membawa perubahan dengan di tekan atau di penjara, Namun harus diingatkan perjuangan rakyat bukan sekadar pembebesan pemimpin itu semata-mata atau menaikkan atau memenangkan pemimpin itu sahaja.. Sekiranya ia berlaku bermakna pejalanan perlu lebih cepat untuk memenuhi apa sahaja yang bakal terjadi dengan memilih dikalangan mereka supaya semangat rakyat tidak terkubur untuk perjuangan yang lebih besar iaitu membebaskan rakyat dari kongkongan system yang jahilliah yang amat memberi tekanan kepada rakyat dalam melihat senario kepimpinan yang baik dan yang benar-benar berjiwa rakyat , tidak hanya ibarat "harapkan pagar , pagar makan padi". Kebangkitan rakyat akan semakin kuat sekiranya ditekan berbagai-bagai rupa . Kita perlukan perubahan dikalangan pemerintah atau parti pembangkang supaya apa yang diharapkan tidak menjadi satu perebutan kuasa untuk diri sendiri.. dan jangan Harapkan pagar,pagar makan padi..
dalam kita mencari kemenangan untuk rakyat supaya lebih baik dan negara lebih selamat.

No comments:

Post a Comment