Thursday, September 8, 2011

Pening Lalat Dibuatnya... Isu Siapa Dikhianat Dan Siapa Pengkhianat.

Lagu-lagu pening dengan masing-masing nak cakap pasal sejarah dan disejarahkan nanti , hahaha ...
pihak pembangkang dok kata Mat Indera salah seorang dalam ramai-ramai pejuang kemerdekaan tanah air . Dan pihak umno dan pro umno pulak duk kata Mat Indera pengganas .. Nampak sangat kita sudah hilang ahli sejarah negara yang betul-betul jujur dalam menyelidik dan mendidikan sejarah tanah air , Oleh itu kita boleh nampak bermacam-macam cerita yang memeningkan kepala ,Dalam pada itu mereka juga katakan yang mereka berkata dengan fakta konon..

Isu ni tak habis-habis.. macam jugak isu krisis perlembagaan kerajaan tubuh negeri Perak ketika masing-masing nak menang... sudahnya buang masa rakyat dan memberi kesan kepada rakyat sedangkan mereka yang berebut kuasa dan cuba mengukuhkan kekuasaan .... Hingga hilang segala kejujuran dan prinsip kenegaraan ....

Kita cuba lihat sampai bila masaalah ini boleh selesai dan apa faedahnya bagi rakyat ..

Media masa sengaja memainkan isu ini dengan betubi-tubi tampa sedar yang ia akan membuka kelemahan dikalangan pengkaji dan penulis sejarah tanah air .. Selama ini apa yang mereka buat dan selama ini apa yang mereka kajikan .. Atau ada ke pihak pengkaji sejarah dalam tanah air kita ni ? .... Sehingga politik dan mempolitikan semua hal ini memburukan keadaan .

No comments:

Post a Comment