Tuesday, June 7, 2011

Kalau Mahu Menyatukan Melayu Kena Sokong Islam Dahulu.


KUALA LUMPUR, 7 Jun — Datuk Muhkriz Mahathir melahirkan rasa tidak gembira partinya dengan pendirian kepimpinan baru PAS yang tidak berminat dengan idea perpaduan Melayu,
Kita nak tanya pada Muhkriz Mahathir pasal perjanjian TNB bersama IPP tu kenapa nak disembunyikan, bukan ke itu patut pemimpin di kedua pihak perlu diperbincangkan dan mendedahkan kepada rakyat, kerana itu hasil wang rakyat, rakyat perlu tahu bukan pasal perpaduan melayu yang di laungkan oleh umno yang hanya mengguntukkan umno bukan rakyat.
Yang perlu dibincangkan lagi wang sapa yang digunakan oleh PM dan keluarga untuk tujuan peribadi . Sedangankan rakyat dikenakan dengan kenaikan segala macam tanggungan sara hudup .
Timbalan presiden Umno pula berkata, idea berkenaan iaitu perpaduan melayu adalah demi Islam, bukan kerana kepentingan politik. pada hakikatnya rakyat sudah tahu ianya hanya mainan politik semata-mata sebenarnya perpaduan melayu itu untuk kepentingan umno.
Umno di lihat semakin lemah dan cuba melemahkan orang lain. Umno sendiri pun tidak konsisten sat 1 malaysia sat perpaduan melayu ..

No comments:

Post a Comment