Thursday, June 30, 2011

Bersih Agenda Politik kata PM ... hahahaha


Tuntutan Bersih memang untuk bersihkan SPR dan systemnya supaya tidak ada campur tangan politik tertentu.. Tubuhnya SPR juga bukannya untuk memilih dan melantik guru besar sekolah .. atau pun melantik ketua polis negara atau pun melantik ketua cawangan .. ada paham..!!

Dah sudah tentu tujuannya politik dan membersihkan system berpolitik tanah air.
apa ke bengapnya kenyataan bahawa perhimpunan Bersih bertujuan politik.. Dah memang politik laa.. cuma hajat rakyat untuk melihat suasana pilihan raya dalam keadaan bersih , adil & telus dalam setiap pilihan raya yang bakal diadakan .. Jangan sampai ada parti yang cuba untuk menopoli pilihan raya dengan mengatasi semua kemudahan, kelebihan dan keperluan untuk berhadapan dengan pilihan raya yang bakal rakyat memilih siapa yang mereka mahu jadikan sebagai wakil rakyat dan pemimpin negara mereka dengan aman, adil, telus, saksama dan dengan bijak tanpa ada tekanan untuk menentukan masa depan negara .

SPR tugasnya untuk mengendalikan pilihan raya secara adil, tidak mempunyai kecenderungan terhadap mana-mana parti yang bertanding dalam negara kita . Ia juga perlu bersikap bersih, Adil dan telus .

Kenapa SPR perlu takut .. kita perlu pastikan yang SPR tidak menjadi kuda tunggagan parti pemerintah . dengan itu lah tuntutan itu perlu dan amat munasabah dan memberi jaminan supaya pilihan raya yang diadakan dengan adil untuk semua parti..

Yang takut adalah Umno semata-mata bagi yang cuba menghalang Bersih hanya umno .. dan umno amat takut .. kenapa SPR membuat kenyatan bahawa Pakatan Rakyat sudah takut kebangkitan BN .. Kebangkitan apa..? bukan ke BN yang memerentah negara, kebangkitan apa lagi .. ?

SPR sudah menjadi jurucakap BN nampaknya ... Apa dah jadi dengan mereka ni .. Nak bodek sampai tara tu .... sudah-sudah laa.. fikirkan tugasan yang anda pegang kalau mahu masuk campur politik , Sila letak jawatan masuk politik dan bertanding..

No comments:

Post a Comment