Saturday, May 21, 2011

Perbandingan Dalam Perjuangan, Disebalik Selogan Rakyat Didahulukan.

Baru-baru ini kita lihat ada dua demonstrasi yang terjadi dan kedua-duanya amat berbeza pada perjuangan dan dasarnya . Satu dari demonstrasi dari golongan yang mengatakan rakyat didahulukan , Namun mereka mempertahankan Akhbar Utusan, Ia juga adalah akhbar parti umno .

Yang lagi satu menyokong rakyat untuk membantah perlaksanaan project Lynas ia adalah project yang membahayakan rakyat setempat . Mereka membawa poster dan kain rentang yang menuntut kerajaan supaya segera menghentikan projek berkenaan. Ia antaranya bertulis "Selamatkan Bumi, Hapuskan Radiasi" dan "Katakan tidak Pada Radiasi! Hentikan Lynas!



Apa yang kita lihat nampaknya golongan yang mewakili BN/Perkasa hanya melindungi kroni dan parti yang mereka taksubkan. Sanggup melakukan apa saja demi kemenangan parti dan kroni .

Dan selogan rakyat didahulukan hanya selogan politik semata-mata untuk mengaburkan mata rakyat .

Tara ini sahaja perjuangan puak-puak depa ni ... Mana rakyat didahulukan ? Harga minyak ron97 baru sahaja naik disusuli dengan kenaikan harga gula .. tunggu la harga minyak ron95 pula akan menyusul .... dimanakah rakyat didahulukan.... Fikir-fikirkanlah...

No comments:

Post a Comment