Tuesday, May 17, 2011

Meniti Bara Politik

Posting mbrm yang lalu bertajuk " Berita Yang Panas Membara , Anwar Mungkin Ke Penjara " nampaknya menjadi realiti . Semalam makamah telah menyatakan DS Anwar untuk membela diri .

Ia sebenarnya telah di duga oleh DS Anwar sendiri ke atas beliau , Kerana kospirasi ini nampaknya mahu beliau ke penjara secepat mungkin kerana pilihan raya semakin hampir dan beliau perlu di sekat akan pegerakan dan percakapan nya oleh pihak lawan , Ini dari mata pandangan mbrm , Apa yang kita nampaknya begitu . Nampaknya politik di malaysia semakin kotor, Tak cukup dengan mengaibkan beliau ditambah lagi dengan tindakan ..

Pakatan Rakyat perlu kuat menempuh dugaan yang mendatang jangan sesekali termakan propaganda mereka untuk melemahkan gabunggan yang menjadi harapan baru rakyat malaysia kini.

Mereka tidak akan berhenti untuk berusaha melemahkan gabunggan pakatan rakyat . bermacam-macam lagi akan dilalui oleh pakatan rakyat selagi mana mereka berkuasa .

Posting lalu Friday, May 6, 2011
Berita Yang Makin Panas Membara , Anwar Mungkin Ke Penjara.
Apa bila kita lihat isu DS Anwar sudah menjadi satu permulaan untuk satu perlawannan politik dalam tanah air semakin hangat diperkatakan . Itu pertanda PRU13 sudah hampir dan parlimen akan dibubarkan mungkin dalam hujung tahun ini....
Mungkin 11-11-11 macam mana..? Ni kata orang umno la....Dan Anwar akan disabitkan kesalahan dalam mana-mana salah satu isu yang berbangkit untuk mereka menutup mulut dan kekuatan dalam menyatukan Pakatan Rakyat selama ini. Ini agenda mereka semuanya untuk politik mereka sahaja.Dan saingan besar bagi parti pemerintah adalah Anwar itu sendiri dalam masa yang sama mereka cuba mempelawa rakan PKR iaitu PAS menyertai mereka. Bukan apa itu ibarat perangkap politik baru.Kerana untuk memecahbelahkan parti Pakatan Rakyat dalam masa yang sama MCA juga memainkan peranan untuk mengapikan sentement kebencian terhadap usaha sama antara PAS dan DAP yang semakin kuat . Usaha mereka untuk menimbulkan kembali isu Negara Islam untuk melagakan kembali dua persahabatan ini.

No comments:

Post a Comment