Saturday, December 10, 2011

Cakap Tak Serupa Bikin..

Dah lama menyepi , blog pun tak update disebabkan sebok dengan urusan sendiri .. mengambil berkat bulan Hijrah ni .., berhijrah ketempat lain.. biasala pindah-memindah ni punyalah letih bro... tapi kita perlu berubah dalam apa sahaja mengikut keadaan .., kalau rumah tu berpindah lah dari baik kepada lebih baik .., kalau kelakuan tu kena lah ubah dari buruk ke lebih baik .., macam tu gak dengan perjuangan kita dalam menempuh hidup yang mencabar ini ... Kalau dok sokong yang mungkar tu ubah lah ...,

Dalam bab sokong-menykong ni aku terpikir pulak baru-baru ni kan prti umno adakan pesidangan agung apa yang kita dengar cukup hebat .. dan berapi-api sebut untuk memajukan kaum melayu , untuk bela kaum melayu ... tetapi aku rasa pelik pulak ... melayu mana yang depa duk pulun tu ... Melayu Australia ke..? Melayu New Thai ke..? atau Melayu Indonesia ..?
Sebab apa yang kita tahu hak royaliti minyak di kelantan tak pulak di berikan kepada yang berhak ... Kelantan tu bukan melayu ke ..? kenapa mereka di anak tirikan oleh pemerintah dalam bab pembagunan dalam negeri mereka bab peruntukan pusat kepada naik taraf keperluan bekalan air untuk negeri itu di jadikan macam mereka seolah-olah bukan salah satu negeri dalam melaysia ini... padalah cukai pendapatan atau GST yang dikenakan terhadap rakyat negara ini , mereka juga turut menyumbangnya .... Apa pasal yang di anak tirikan negeri ini sedangkan negeri ini yang paling ramai melayu pulak tu .... Umno ni cakap tak serupa bikin ... lagi mau tipu ka..? Rakyat didahulukan.., awat kelantan bukan rakyat ke..?

Rakyat perlu menggambil perhatian dalam PRU 13 ni bagi pengajaran pada orang yang selalu cakap tak serupa bikin ni.... baru ada kesan sapa pemerintah sapa rakyat...???

No comments:

Post a Comment

Post a Comment