Friday, June 17, 2011

Utusan Melampau , Tidak Mengaku Kesalahan ...

Sekiranya utusan ingin mengaibkan seseorang atau perli seseorang dalam politik sepatutnya utusan tidak menyentuh bidang agama kerana ia boleh salah faham dikalangan rakyat umum.

Boikot Utusan ..!!! Boikot Utusan..!! Boikot utusan..!! Boikot Utusan..!!

Utusan dituntut memohon maaf kepada umat Islam di negara ini kerana sewenang-wenangnya menggunakan perkataan yang mengelirukan dengan niat tidak baik .

Pihak Utusan sedaya upaya untuk menerangkan yang video sex yang mengemparkan tanah air itu yang dikaitkan dengan DS Anuar adalah perlakunya.

Makamah belum membuat keputusan berkenaan dengan Isu fitnah video sex tersebut , namun pihak utusan dan umno cukup berat tuduhannya terhadap DS Anuar...

Mereka cuba mengaikan PAS dalam isu ini dengan mengatakan PAS besikap seolah-olah menutup sebelah mata berkenaan dengan kes ini..


Sebenarnya PAS tidak mahu masuk campur atas urusan fitnah-memfitnah ini.. Namun umno terus dengan gendang dan iramanya melayan isu ini untuk kepentingan peribadi ..

Dalam soal karikatur yang mengaibkan umat Islam ini, mereka yang bertanggungjawab pada pekara ini telah menafikan keadaan yang terjadi bukan untuk mengaibkan islam tetapi apa tujuannya,,? malah menteri agama pun bersekonkol dengan berselindung disebalik kenyataanya yang bercelaru...

Apakah yang boleh kita harapkan dari kalangan kakitangan agama dalam kerajaan untuk membela agama dan tanah air .. Sedangkan mereka tidak berani berkata benar dengan mereka tidak berani menegur kepada utusan supaya berhati-hati dengan memainkan sentimen agama yang boleh disalah ertikan .


Kes Rogol tidak sama dengan kes zina .. kenapa Utusan tidak menceritakan keadaan yang sebenar tentang hukum islam berkenaan dengan Zina , Rogol, Mencuri, Merompak, Merasuah dan Membunuh dengan keadaan yang sebenarnya........ 54 tahun cuba berselindung untuk berkata benar untuk Islam dan Hukum Hudud......

No comments:

Post a Comment