Sunday, June 5, 2011

Kerajaan tidak berkompromi ..? Cakap Tak Serupa Bikin..

Dalam laporan Utusan Malaysia 4 jun dengan bertajuk kerajaan tidak berkompromi

pada sesiapa sahaja yang cuba memainkan isu perkauman dan keagamaan sama ada secara terang atau halus.


Kita ingin bertanya apakah beliau tidak pernah mengetahui atau pun beliau menutup sebelah mata jikalau pekara itu berlaku atau bermula dari pihak mereka ..
kita pun sudah mengetahui apa yang di timbulkan oleh Ibrahim Ali baru-baru ini yang meresahkan rakyat malaysia .
Kenapa tidak di ambil tindakan terhadap beliau yang cuba meniupkan api sentimen kemarahan dikalangan rakyat malaysia .
Perdana Menteri berkata, kerajaan ingin mengingatkan kepada semua pihak yang tanpa rasa bertanggungjawab memainkan isu perkauman dan keagamaan sama ada secara terang atau halus, bahawa mereka sebenarnya bermain dengan permainan yang amat berbahaya.


Perdana Menteri turut mengingatkan supaya jangan ada yang cuba menangguk di air keruh.
Katanya, setelah kerajaan bersusah payah membina dan memelihara hubungan ampuh selama puluhan tahun, pastinya kerajaan tidak akan berkompromi sebaliknya menolak sebarang usaha kelompok tertentu yang bertindak untuk kepentingan kumpulan mereka sahaja sehingga tidak sedar akan natijah buruknya kepada kumpulan yang ramai yakni rakyat Malaysia dan kesejahteraan negara.


Sekiranya pekara ini berlaku di kalangan penbangkang sudah pasti ada tindakan yang di ambil terhadap mereka . Namum sebaliknya..,

Walaupun kita menolak sebarang tindakan ISA . Namum seharuhnya tindakan seperti ini perlu di adili dengan bijak dan adil tidak ada pilih bulu...


ISA perlu di hapuskan kerana ia adalah zalim oleh k

erana ia tanpa ada pebicaraan atau diberi peluan untuk membela diri dari apa pertuduhan disebalik pertuduhan keatas mereka .

Usaha yang murni namun dengan niat yang tak ikhlas......

No comments:

Post a Comment