Tuesday, July 27, 2010

Dua premis ditutup serta-merta



MEMUALKAN. Seorang pegawai Jabatan Kesihatan negeri memeriksa ruang dapur sebuah premis makanan di Jalan Dato Keramat, George Town semalam.

GEORGE TOWN - Sukar dibayangkan apabila masih terdapat premis makanan yang terlalu kotor di Pulau Pinang sehingga mengakibatkan dua daripadanya, masing-masing terletak di Jalan Dato Keramat dan Jalan Macalister diarah tutup serta-merta.

Lebih mendukacitakan, kedua-dua pemilik premis, masing-masing nasi kandar dan nasi campur, tidak mempedulikan notis tiga kali yang telah dikeluarkan kepada mereka sebelum ini supaya menaik taraf kebersihan premis.

Malah ketika serbuan dilakukan oleh para pegawai Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang diketuai oleh Ahli Majlisnya, Ong Ah Teong, kawasan sekitar premis seolah-olah sudah bertukar menjadi habitat tikus dan lipas.

"Keadaan kebersihan di premis tersebut masih lagi tidak berubah walaupun selepas diberi amaran sejak Jun lalu oleh pihak berkuasa tempatan.

"Bahan penyediaan makanan yang digunakan langsung tidak bersih manakala pengendali makanan tidak mendapat latihan pengendalian makanan.

"Para pekerja juga tidak diberi suntikan pencegahan tifoid," katanya di sini semalam.

No comments:

Post a Comment